12. svi 2013.

Tehnika Mokume Gane

 Obećala sam vam napisati korak po korak post o tehnici Mokume Gane, pa ću vam napisati par riječi o samoj tehnici i pokazati moj početnički način rada. Još uvijek učim i želim probati različite metode ove tehnike, jer postoji nekoliko varijacija. 

 Mokume Gane je japanski izraz za vrstu obrade metala koji ima karakteristike prirodnih dezena teksture drveta kada je presječeno. Najbolje to možemo vidjeti na onim isječenim komadima drveta tipa cjepanice.  Taj vid je prenesen na polimernu glinu. Radi se o metodi slaganja, izgradnje i nanošenja slojeva boje polimerne gline u koje utiskujemo razne vrste predmeta kako bi manupulisali i učinili da nam uzorci polimerne gline budu što zanimljiviji. Tu vrstu manipulisanja ću vam predstaviti na način kako sam ja to počela raditi iako smatram da još uvijek moram dosta učiti kako bih dobila željene rezultate. Kako sam već spomenula postoji više metoda tehnike Mokume Gane, a ja ću predstaviti i pojasniti onu klasičnu metodu koju sam prvu probala, pa da krenem... 


Glinu sam dobro kondicionirala, zatim sam ove boje provukla kroz pasta mašinu i kao što vidite dobila sam predivne plošne komade koje sam izrezala u jednake dijelove. Bijelu, karamel i smeđu boju sam provukla na broju 9 pasta mašine, dok sam zlatnu provukla na broju 5. Željela sam da zlatni dio bude manje prisutan, a da opet da ljepotu uzorka. 


Komade polimerne gline sam složila jedan na drugi, ovo je bio moj redoslijed slaganja boja.


Nakon što sam složila boje, akrilnim rolerom sam prešla nekoliko puta preko boja kako bi se stopile
(Nije potrebno puno pritiskati roler)



Nakon što sam izvaljala polimernu glinu napravila sam presjek nožićem i
i stavila boje jednu na drugu, malo sam ih i tu prešla rolerom i dobila sam oko 1.5cm debljinu plohe.


Izabrala sam nekoliko vrsta alta kako bi ih utisnula u polimernu glinu. 
Vi izaberite po svom izboru šta želite. Ja sam ovdje koristila različite vrste modlica, nožića, alata za modelovanje i sl.


Na ovaj način sam utisnula određene predmete.



Kad sam završila sa utiskivanjem, 
kružne šupljine sam ispunila zlatnom bojom polimerne gline.
Nakon što sam sve ovo uradila, sa svih strana sam potisnula polimernu glinu prema unutrašnjosti da se komadi zbog manipulisanja predmeta ne bi odlomili, dakle potrebno je non stop malo 'gurati' masu, a tako se pomjeraju boje i...


nastane ovako lijep uzorak.

Nakon toga, tankim fleksibilnim nožićem skidate sloj po sloj i otkrivate prelijepe uzorke.
Nakon što sam dobila uzorke, stavila sam ih na baznu podlogu smeđe boje.
Prešla sam lagano rolerom preko toga kako bih istisnula zrak.


Ovako su izgledali moji Mokme Gane broševi nakon pečenja.
Naravno, za mene je Mokume Gane tehnika tek posebna nakon šmirglanja, poliranja i lakiranja!


Primjeri smeđih broševa kad su u potpunosti zavšeni, kao i dva primejra zelenih.
Dva gornja broša intenzivnijih boja nisu rađeni Mokume Gane tehnikom, već je to Klimt Cane tehnika koju ću vam jedne prilike predstaviti čim je još malo savladam.

Ovdje ću vam pokazati i neke od mojih ranijih radova tehnike Mokume Gane. Neobični su za moj stil kakav ste navikli. Nakon ovih komada mnogi su me kontaktirali sa oduševljenjem jer su vidjeli kako znam uraditi nakit koji je za 'ozbiljniju' populaciju. :) 


Uzorci Mokume Gane u zelenim i plavim nijansama boje. 

Iako sam ovu tehniku radila i mnogo ranije (to možete vidjeti u ovom postu)
moje interesovanje za Mokume Gane se tek intenziviralo nakon ovih kreacija.


Većinom su nastale ogrlice ali ukoliko želite vidjeti svaki komad pojedinačno kao i ostale kreacije svakako posjetite moju Facebook stranicu i ovaj album

Također na ovom videu možete vidjeti kako uraditi Mokume Gane tehnuku.

Danas je Majčin dan, a ja ću ga obilježiti sutra jer je moj rođendan. :)
Na taj dan slavim ženu koja mi je podarila život.

Svim dragim mamama želim sretan praznik!

Do idućeg tipkanja... 
Najljepši mmm... pozdrav! 
















Broj komentara: 29:

  1. Krasni su :))
    I evo mene sa čestitkama unaprijed, za slučaj da sutra ne stignem do bloga, sreeeetan ti rođendan :****

    OdgovoriIzbriši
  2. Selma, ovo je apsolutno predivno! Posetila sam i tvoju facebook stranicu i oduševila se raznolikošću i lepotom tvojih kreacija! Čarobne su! Jako mi se dopapada ova japanska tehnika, a posebno su mi ljupke ove plavo-zelene varijante!
    I naravno,
    SREĆAN ROĐENDAN!!! Želim ti da budeš uvek tako vedra, vredna i puna ideja, i da budeš poznati i priznati umetnik, jer to svakako zaslužuješ!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti puno draga moja Katarina na ovako lijepom komentaru kao i čestitkama! :)))) <3

      Izbriši
  3. Thank you! :) I will follow you, why not?! ;)

    OdgovoriIzbriši
  4. Beautiful work!!! would you like to follow each other with GFC and Bloglovin?
    Besos, desde España, Marcela♥

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Thanks a lot! I will follow you ;) Great blog! <3

      Izbriši
    2. Thank you so much for your visit! I follow you with GFC and Bloglovin!
      Have a good week!!! and my like in bloglovin for your post too!!!:)))

      Izbriši
  5. Oh, super cool post, very , very interesting:)
    Your blog is a great place:)
    Would you like to follow each other? Just let me know, if you enjoy my blog of course:)
    http://svetlanabeauty.blogspot.com/
    xoxo Svetlana from Bulgaria :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Thank you very much! I will follow your blog, it's interesting ;)

      Izbriši
  6. Great blog, so I'm a New follower on GFC =)

    OdgovoriIzbriši
  7. Awesome :)
    Would you like to follow each other via GFC and Bloglovin?
    Let me know :)

    Kisses!

    http://www.gagcloud.com/

    OdgovoriIzbriši
  8. Selma, svrati do mog bloga kad budeš imala vremena, očekuje te nagrada!

    OdgovoriIzbriši
  9. Prošvrljala sam po tvom blogu, imaš jako lijepe radove i rado ću nastaviti da te pratim. Srdačan pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala puno! Vrlo rado pratim vaš blog. Lijep pozdrav i vama! :)

      Izbriši
  10. prekrasno...ja sam prije radila sa fimom slične fazone, ali ovi uzorci su baš divni.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala puno! Polimerna glina je savršensvo materijala, a ja želim još mnogo toga naučiti tako da bude još mnogo lijepih uzoraka ;)

      Izbriši
  11. It never stops to amaze me how it's done... you are a true master of shape and color, everything you do is so beautiful!

    OdgovoriIzbriši
  12. Nisam nikad čula za ovu tehniku, ali vidjela sam slične radove i jako mi se sviđaju. Predivno su ti ispali broševi :)
    Idem prošvrljati još malo po blogu, vidim da ću naći još puno zanimljivih stvarčica.
    Sretan ti rođendan i sve najbolje sa zakašnjenjem :)

    OdgovoriIzbriši
  13. Prvi put čujem za ovu tehniku i moram priznati da baš efektno izgleda. Sviđa mi se :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Sara. Ovo je bila naruđba pa boje nisu po mojoj želji ali napravit ću nešto uskoro u bojama koje lično volim ;)

      Izbriši