16. svi 2012.

Pasta mašina

Pasta mašina je jedna od najbitnijih alata kada je u pitanju rad sa polimernom glinom. Ima ih različitih veličina i sa različitim funkcijama. Ukoliko ste se počeli baviti kreiranjem motiva od polimerne gline ova sprava će vam biti od izuzetne pomoći. Možda je čak imate u kući?!

Pasta mašina je namjenjena za pravljenje raznih vrsta tjestenine. Moja pasta mašina je namjenjena za tjesteninu, nisam još kupila "originalnu" t.j onu koju možemo naći kod renomiranih proizvođača polimerne gline kao što su Fimo, Premo Sculpey, Makin's i dr. Kakvu god da imate bitno je da radi i da je održavate. Postoje mašine sa plastičnim valjcima (takvu vrstu pasta mašine sam vidjela kod nas u Robotu i čini mi se da nije loša) i sa metalnim valjcima. Moja pasta mašina ima metalne valjke i tri funkcije jer je namjenjena za tri vrste tjestenine, tako da ima tri različita valjka. Prvi red valjaka su ravni i provlače masu plošno, tako da kada istisnu masu masa bude u potpunosti ravna kao papir. Drugi red, to jest druga dva valjka su rebrasta i izbacuju masu da izgleda kao pilav tjestenina. Te valjke također koristim i jako dobro funkcionišu, ne petljaju masu, masa se ne lijepi za njih i nije teško očisti valjke. Šalovi na mojim krecijama Snješko Bijelića su upravo nastali iz te funkcionalnosti mašine. Naravno, s manjom doradom, poravnjanjima i skračenjima sa Fimo Cutter nožićima. I treći red valjaka su također rebrasti ali istiskuju masu kao rezance tjesteninu za supu sa od prilike 3mm debljine. Taj red valjaka rijetko koristim jer su zubci dosta uski i teško se čiste. 

Kada koristite pasta mašinu vrlo bitna stvar je da masu predhodno dobro kondicionirate (omekšate).  Malo je izvalate rolerom da bi je  istanjili, a potom tek stavite na valjak pasta mašine. Ukoliko masa nije dobro kondicionirana može doći do mrvljenja i time nastaju veće količine nakupine mase sa donjeg dijela valjaka. Što se tiče istanjivanja to je potrebno da vam se valjci ne bi previše širili tada bi moglo doći do disfunkcije i oštečenja.
Ono što je bitno za pasta mašinu jeste da u prvom redu, gdje imamo valjke za plošno istiskivanje mase, da u tom dijelu stoji brojčanik kojim podešavate određenu debljinu mase koju mašina treba da istisne. Na mojoj mašini su brojevi od 1 do 9 a, kada govorimo o rasponu debljine mase koju mašina izbaci je od 1mm do 4mm. Na mojoj mašini ostala dva valjka nemaju brojčanik.

Održavanje pasta mašine nije mnogo zahtjevno. Potrebno je poslije rada valjke dobro prebrisati suhom pamučnom krpicom. Kada okrenete fimo mašinu vidjet će te ispod valjaka nakupine mase. Taj dio nemojte nikada čistiti oštrim predmetima da ne biste oštetili valjke i time narušili njihovu funkcionalnost. Tragovi oštećenja bi se oslikali na polimernoj glini i ne biste imali lijepu glatku površinu. Drugi razlog zbog čega se čisti taj dio jeste, da prilikom mijenjanja boje polimerne gline ne biste uprljali boju koju želite staviti. Pa zamislite samo da stavite bijelu masu poslije ljubičaste ili bilo koje druge? Bijela masa bi bila upropaštena, što onda zahtjeva dodatno vrijeme da očistite bijelu boju gline. S vremena na vrijeme pasta mašinu treba i razmontirati da se detaljno očisti i podmaže ukoliko škripi. 



Ovo je moja pasta mašina prema kojoj se odnosim pažljivo 




Ovo je originalna Fimo mašina njemačkog proizvođača Staedtler.
Danas jedna od najprodavanijih.





Sculpey mašina 





Polimerna glina prolazi kroz pasta mašinu
 Ovo je jedna nevjerovatno dobra tehnika zove se Skinner blend.
Pasta mašina je idelna za ovu  tehniku.


Bila su ovo moja prva zapažanja kada je u pitanju ova vrsta alata. Kada dođem do opširnijih informacija o ovom alatu svakako ću to podijeliti s vama.


Fotografije  posta: Jedna moja. Ostale su sa ovih web lokacija: Fimo i Sculpey


3 komentara:

  1. Hvala i na ovim informacijama Sele! Ovo je super stvar, gledat cu i ja nekad da je kupim. U OBIju sam vidjela da ima Fimo, ali je poskupa. Znas li kako se vrte cijene ovih obicnijih, za pastu? Pozzz!

    OdgovoriIzbriši
  2. Nema na čemu ;) Vidjela sam da je Fimo mašina u Obiju preko sto maraka. To je baš preskupo jer ih možeš naći putem interneta mnogo povoljnije i sa poštarinom bi te došla opet jeftinije u odnosu na Obi. Vidjela sam u Robotu pasta mašinu, ali malo manju oko 40km je koštala.To je solidna cijena. Samo trebaš vidjeti da ne budu kineske! ;)

    OdgovoriIzbriši
  3. Nedavno kupila i super mi je jer dobijem jednaku,ravnomjerno raspoređenu masu, što nije bio slučaj kad sam koristila valjak :)Još uvijek nisam isprobala ovaj dio za rezance i pilav, nešto me strah da se ne zalijepi, pa eto belaja :D ali pročitavši da se to tebi nije desilo, ohrabrila sam se :)

    OdgovoriIzbriši